Pradžia

„Giružis“ - Varėnos krašto bendruomenės laikraštis

Šiandien:_Ketvirtadienis, 23 Gegužė 2019

Kankina nemiga? Pabandykite miegoti palapinėje PDF Spausdinti El. paštas
Parašė Giružis   
Penktadienis, 30 Rugpjūtis 2013 07:06

Mokslininkai teigia, kad miegojimas palapinėje gali padėti išgydyti nemigą. Pasak jų, buvimas natūralioje šviesoje gali padėti sureguliuoti organizmo vidinį laikrodį, o tai padėtų lengviau užsnūsti vakare ir atsikelti žvaliems ryte.

Pabuvus natūraliame šviesos-tamsos cikle tyrime dalyvavusiems žmonėms buvo lengviau užmigti, taip pat - lengviau atsikelti ryte, žmonės jautėsi žvalesni.

Tyrimo metu nustatyta, kad labiausiai miegas palapinėje padėjo „pelėdoms“. Jie greičiau užmigdavo ir atsikeldavo kur kas lengviau.

„Ilgiau būnant natūralioje šviesoje ir sutrumpinant buvimą dirbtinėje elektros šviesoje nakties metu, galima sunormalizuoti mūsų vidinius laikrodžius ir miego trukmę. Įdomu tai, kad būnant natūralioje šviesoje, mažiau nei per savaitę žmogaus organizmas prisitaiko prie dienos ritmo pagal saulės šviesą“, - sakė tyrėjų grupės vadovas Kenneth Wright.

Visur aplink mus esantis dirbtinis elektrinis apšvietimas, įvairūs prietaisai (televizorius, kompiuteriai, išmanieji telefonai, planšetiniai kompiuteriai) paveikė organizmo vidinius paros laikrodžius, kurie nurodo žmogaus organizmui, kada laikas eiti miegoti, o kada laikas būti budriam ir keltis.

Šiame tyrime dalyvavo suaugę žmonės, kurie buvo dirbtinėje elektros šviesoje namuose ir darbe, buvo stebimos jų miego fazės.

Tie patys žmonės buvo tiriami po savaitės stovyklavimo, kur buvo tik du šviesos šaltiniai – saulės ir laužo šviesa.

Pirmojo eksperimento metu savanoriai nemiegodavo iki vidurnakčio, keldavosi 8 val. ryte.

Mokslininkai nustatė, kad dirbtinė šviesa 2 valandomis pavėlino jų organizmo vidinius laikrodžius.

Po buvimo gamtoje tyrimo dalyvių vidinis laikrodis pasikeitė – paankstėjo 2 valandomis, nors visas dienos ritmas, miego valandos išliko tie patys.

Tyrimo metu nustatyta, kad žmonėms, buvusiems dirbtinėje šviesoje, po prabudimo hormono melatonino (reguliuoja miego ir prabudimo ciklus) kiekis organizme sumažėjo tik po 2 valandų.

Šis atradimas leidžia spėti, kad mūsų biologinė naktis prasitęsia 2 valandomis po prabudimo ir tai galėtų paaiškinti, kodėl tiek daug žmonių jaučiasi mieguisti, sunkiai keliasi ryte.

Tuo tarpu būnant natūralioje šviesoje melatonino kiekio sumažėjimas persikėlė į paskutinę miego valandą.

Stovyklavimas ir miegojimas palapinėje nėra lengva išeitis kiekvienam, todėl mokslininkai siūlo ir kitas galimybes, norint suderinti organizmo vidinį laikrodį.

Pasivaikščiojimas ryte, sėdėjimas šalia atviro lango dirbant, pasivaikščiojimas pietų metu – tai padėtų būti kuo ilgiau natūralioje dienos šviesoje. Mokslininkai rekomenduoja vakare prigesinti šviesas, kuo anksčiau išjungti televizorius ir kompiuterius.

Ankstesnis Oksfordo universiteto tyrimas įrodė, kad darbas šalia lango saulėtomis dienomis gali padvigubinti dirbančiojo budrumą, lyginant su dirbančiais šalia dirbtinės šviesos šaltinių.

Taip pat įrodyta, jog turintiems miego sutrikimų, 30 minučių pasivaikščiojimas ankstų rytą galėtų būti išeitis.

Parengė E. S.

 
Pradžia

Vieta Jūsų reklamai

Čia galėtų būti Jūsų reklama
Galimi skydelių matmenys: 160x80 px

Reklama

Lankytojai

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien132
mod_vvisit_counterVakar373
mod_vvisit_counterŠią savaitę1137
mod_vvisit_counterPraeitą savaitę3372
mod_vvisit_counterŠį mėnesį10206
mod_vvisit_counterPraeitą mėnesį15718
mod_vvisit_counterViso872199

Šiuo metu naršo (20 minučių duomenys): 9
Tavo IP: 54.234.227.202
,

Klausimėlis

Kurį metų laiką mėgstate labiausiai?
 

Rėmėjai

Dėkojame rėmėjams:
Reklaminis skydelis

Svetainę kūrė: D. Blažukienės Kompiuterių studija „Alfakompiuteriai“ - kompiuterių remontas, svetainių kūrimas, apmokymai ir paskaitos

Joomla! yra atvirojo kodo programinė įranga, kuriama ir platinama taikant GNU/GPL licenciją