Patyriminis mokymas ir jo taikymo strategijos mokinių ugdymo procese Islandijos mokyklose

0
3

2021 metų spalio 10-16 dienomis man teko puiki galimybė dalyvauti kursuose,,Structured Educational Visit to Schools & Training Seminars in Iceland“ Islandijoje. Tai kvalifikacijos tobulinimo kursai, skirti išsamiau susipažinti su Islandijos švietimo sistema, kuri yra laikoma viena įdomiausių Europoje.

Šie kursai – Varėnos „Ąžuolo“ gimnazijos Erasmus+ KA1 darbuotojų mobilumo projekto „Nuo mokymo link mokymosi“ dalis. Juose daugiausia dėmesio skirta Islandijos švietimo sistemai. Kursų metu lankėmės Islandijos mokyklose. Mums, įvairių Europos valstybių mokytojams, buvo išsamiai pristatytas Islandijos patyriminis mokymas ir jo taikymo strategijos mokinių ugdymo procese. Susipažinome su projektų organizavimo metodika. Projektus – kelių pamokų trukmės ar ilgesnius čia atlieka iš visų dalykų. Pasisėmiau idėjų socialinių ir gamtos mokslų projektinių darbų temų bankui sudaryti.

Vizitai mokyklose buvo derinami su seminarais, lauko projektais. Seminarai vyko didžiuliame konferencijų centre Harpa, kuriame vyksta visi svarbiausi šios šalies renginiai.  Lauko projektai „Contexts4Content“ buvo orientuoti į reikšmingų gamtinių, istorinių ir kultūrinių vietų lankymą.  Jų metu aplankėme Islandijos nacionalinį muziejų, Thingvellir (UNESCO pasaulio paveldo vieta) – pripažintą kaip seniausio pasaulyje egzistuojančio parlamento vietą. Ši vieta taip pat yra pripažinta vienintele vieta pasaulyje, kur galima stovėti ant dviejų litosferos pokščių. Pamatėme Strokkur geizerį – seniausią žinomą geizerį ir vieną įspūdingiausių šio reiškinio pavyzdžių visame pasaulyje,  grožėjomės Gullfoss, kitaip vadinamu ,,Auksiniu kriokliu“, kurio krentanti vandens srovė – tai Langjökull ledyno tirpsmo vanduo. Aplankėme Sólheimajökull ledyną ir juodąjį paplūdimį. Visi šie kursų elementai padėjo geriau suprasti nuostabios ledo ir ugnies šalies, esančios Europos pakraštyje, kultūrą, išskirtinę gamtinę aplinką ir nuostabius žmones.

Man tai suteikė pedagoginės įžvalgos, kaip mokinių praktinių įgūdžių lavinimui arba projektiniams darbams panaudoti Lietuvoje esančius gamtinius šaltinius.

Kursuose dalyvavo mokytojai net iš 20 Europos valstybių: Vokietijos, Prancūzijos, Italijos, Ispanijos, Portugalijos, Švedijos ir kt. Tai buvo puiki proga užmegzti naujus ryšius su galimais partneriais  mūsų gimnazijos mokinių projektiniams darbams.

Rita Lysenko Varėnos ‚,Ąžuolo“ gimnazijos geografijos ir ekonomikos mokytoja metodininkė

Palikti atsiliepima

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia