Rūkas – pavojingas vairuotojams

0
98

Artėjant rudeniui ir sparčiai kintant oro temperatūrai, tiek rytais, tiek ir naktimis daug kur susiformuoja rūkas. Rūkui apgaubus kelius, eismo sąlygos gali tapti itin pavojingos.

Tvyrant rūkui, suprastėja matomumas, dėl to pailgėja vairuotojo reakcijos laikas. Jei esant rūkui vairuotojas važiuos per greitai, jam bus sunku laiku sureaguoti ir priimti tinkamus sprendimus atsiradus kliūčiai. Kartais vairuotojai perdėtai pasitiki savimi, neįvertina galimų pavojų ir nepasirenka saugaus greičio. Esant rūkui, leistinas maksimalus greitis gali būti per didelis.

Įvažiavus į rūke paskendusį kelio ruožą, visų pirma, vairuotojai turėtų tinkamai įvertinti pasikeitusias vairavimo sąlygas, sumažinti greitį bei imtis papildomų priemonių dėl savo ir kitų eismo dalyvių saugumo užtikrinimo – naudoti papildomus šviesos šaltinius – rūko žibintus. Norint geriau matyti kelią, nereikėtų įsijungti tolimųjų šviesų žibintų, nes tokiu būdu yra ne tik „akinami“ kiti eisme dalyvaujantys vairuotojai, bet ir pats rūkas tampa dar sunkiau permatomas. Oro sąlygoms pagerėjus ir išvažiavus iš ūkanoto ruožo, rūko žibintus privaloma išjungti.

Tirštame rūke pavojingas gali būti bet koks greitis. Jį pasirinkti reikia tokį, kad vairuotojas būtų pajėgus tinkamai reaguoti į situaciją ir prireikus laiku suvaldytų transporto priemonę.  Labai svarbu atkreipti dėmesį, kad į kelią gali išbėgti gyvūnai, pasirodyti pėsčiomis einantis ar dviračiu važiuojantis žmogus, kuriuos rūke pastebėti yra kur kas sunkiau, kaip ir kitas ant kelio esančias kliūtis. Jeigu, vyraujant tirštam rūkui, nėra aišku, kokiu greičiu važiuoti, geriau nerizikuoti ir atradus saugią vietą šalikelėje – sustoti. Sustojus šalikelėje įsijungti avarinius žibintus, palaukti kol rūkas prasisklaidys ir tik tada saugiai tęsti kelionę.

Pažymėtina, jog rūkas itin pavojingas ne tik naktį, bet ir tekant saulei. Dažnu atveju šis gamtos reiškinys yra neprognozuojamas,  o jau važiuojant rūke gali pasitaikyti ruožų, kuriuose šis itin sutirštėjęs. Svarbus veiksnys yra ir tai, kad dažnai vairuotojai ryte prie vairo sėda dar „užsimiegoję“,  todėl neteisingai įvertina eismo sąlygas, o tai irgi turi įtakos reakcijos laikui. Taip pat reikia nepamiršti, kad kelio danga rūke yra slidesnė, nes vandens kondensatas padengia asfalto paviršių ir, nors jis neatrodo šlapias, padangų sukibimas su keliu yra prastesnis.

Keli esminiai patarimai, kaip saugiai važiuoti per rūką:

  • įvertinti eismo sąlygas;
  • įvertinti kelio dangos būklę;
  • sumažinti greitį;
  • įjungti rūko žibintus;
  • itin tiršto rūko ruožuose įjungti avarinį šviesos signalą;
  • esant kritiniam matomumui, sustoti kuo arčiau šalikelės ir įjungti avarinės šviesos signalą.

Palikti atsiliepima

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia

Rekomenduojami video

Taip pat skaitykite: