Tęsiant Varėnos „Ąžuolo“ gimnazijos Erasmus+ KA1 darbuotojų mobilumo projektą, „finansuojamą iš ES tikslinių fondų, dalyvavau kursuose „Mokinių skatinimas mokytis, dalyvaujant tiriamuosiuose projektuose“ Teračinos mieste Italijoje.
Naujinant ugdymo turinį ir Bendrąsias programas, vis garsiau kalbama apie projektinio darbo svarbą gimnazinėse klasėse. Tai galimybė mokiniui tobulinti savo gebėjimus ir pasiruošti studijoms. Mano pasirinkta kursų programa leido susipažinti su teorine įvairių projektinių darbų medžiaga, analizuoti atliktus kitų dalyvių projektus bei paruošti savo bandomąjį projektą.
Visą savaitę dalyvavau paskaitose ir stengiausi įsiminti kuo daugiau informacijos, kad grįžusi ne tik galėčiau panaudoti pati savo mokiniams, bet ir pasidalinčiau su kolegomis. Vieną dieną lankiausi vietinėje „Arturo Bianchini“ aukštesniojoje mokykloje. Visada įdomu sužinoti, kaip darbas vyksta kitų šalių mokyklose, ypač pandeminiu laikotarpiu. Mokiniai, kaip ir visur, gana drąsūs ir turėjo daug klausimų apie jų bendraamžius Lietuvoje.
Erasmus+ projektas tai ne tik mokymasis, bet ir kitos šalies istorijos ir tradicijų pažinimas. Ekskursijų metu įdomu buvo pažinti miestą ir jo žmones. Kiekvienas Italijos miestas – tai istorijos lobynas. Gera buvo pajusti tūkstantmečių senumo aurą tarp likusių senovinių šventyklų.
Grupėje buvo mokytojai iš Olandijos ir Bulgarijos. Pasidalijome savo šalies istorinėmis bei geografinėmis žiniomis, susipažinome su šalių ugdymo sistemomis, išgirdome apie patirtį jų mokyklose ir, žinoma, likome draugais.
Erasmus+ projektai – tai prielaidos atrasti naujas profesines galimybes, susipažinti su kolegomis iš kitų Europos valstybių bei pažinti šalį, į kurią keliauji.
Vida Juškevičienė, Varėnos „Ąžuolo“ gimnazijos anglų kalbos mokytoja