Gydytojos patarimai: kaip ilsėtis, kad sustiprintume sveikatą

0
26

Šaltuoju metų laikotarpiu sąmoningai rūpintis savo sveikata tampa kaip niekad svarbu. Tiesa, norėdami stiprinti imunitetą, tausoti jėgas ir energingi sulaukti šiltėjančių orų turime atsižvelgti į gydytojų patarimus. Apie tinkamą grūdinimąsi, tam tinkančias procedūras ir sveikatinimui skirtą laisvalaikį kalbamės su Druskininkuose gyvenančia „UPA Medical SPA“ centro vidaus ligų gydytoja dr. Giedre Taletavičiene. Ji pataria žvelgti į sveikatinimą kaip į progą patirti malonumą ir skirti dėmesio sau. O jei turime galimybę stiprinti sveikatą kartu su antrąją puse ar visa šeima – toks abipusis rūpestis suteikia tvirtumo ir tarpusavio santykiams.

„UPA Medical SPA“ centro vidaus ligų gydytoja dr. Giedrė Taletavičienė

„Grūdintis ir išlaikyti organizmo atsparumą įvairioms infekcinėms ligoms reikia nuolat. Sveika gyvensena yra ne tik sveikas maistas, bet ir pakankamas fizinis aktyvumas, dienos režimas, pakankama miego trukmė. Tačiau ne visiems pavyksta taip sveikai gyventi nuolat. Todėl reikia stengtis reguliariai atitrūkti nuo visų rūpesčių, pailsėti, o taip pat profilaktiškai atlikti visą sanatorinio gydymo kursą arba bent jau praleisti savaitgalį sanatorijoje. Pailsėjęs organizmas yra žymiai atsparesnis visiems neigiamiems aplinkos veiksniams“, – teigia gydytoja dr. G. Taletavičienė.

Žiemą neretai sumažėja fizinis žmonių aktyvumas, mažiau lauko sporto ir pramogų, tačiau tikra klaida būtų atidėti poilsį ir rūpinimąsi savimi iki pavasario.

Vandens galia

Pasak gydytojos, stiprinantį ir grūdinantį poveikį turi visos vandens procedūros (baseinai, vonios, maudynės vandens telkiniuose), imunitetą ypač stiprina temperatūrų kontrastai, druskų kambariai. Pasak gydytojos, labai svarbus yra fizinis aktyvumas, vaikščiojimas, gydomosios mankštos. Tačiau prieš leisdamiesi į intensyvias sporto treniruotes būkite atsargūs – gydytoja pataria, kaip sau nepakenkti.

„Labai svarbu, kad mankštinantis pratimai būtų atliekami taisyklingai, todėl pačioje pradžioje rekomenduotina kineziterapeuto konsultacija ir jo priežiūra atliekant paskirtus pratimus. Tuo tarpu atvykę į sanatoriją ar SPA neskubėkite atlikti visų iš eilės procedūrų – tikrai ne jų skaičius nulemia naudą organizmui“, – teigia gydytoja.

Kaip išsirinkti procedūras?

Pasak G. Taletavičienės, besilankantiems kurorte dažniausiai rekomenduojamas toks derinys: viena bendro poveikio procedūra (vonia, povandeninis masažas, purvo procedūra) per dieną, tuomet gydomoji mankšta, masažas, ir pabaigai – relaksacija arba druskų kambarys (haloterapija).

Pastebėta, kad haloterapija yra labai svarbi peršalimo ligų profilaktikai – reguliarius kasmetinis druskų kambario procedūrų kursas stiprina imunitetą, didina organizmo atsparumą tiek virusinėms, tiek ir bakterinėms infekcijoms. Toks trijų – keturių skirtingo poveikio procedūrų kompleksas efektyviai mažina nuovargį, atstato darbingumą, ryškiai sumažina raumenų (ypač nugaros) įtampą ir yra puiki profilaktinė priemonė, sauganti nuo įvairių lėtinių ligų atsiradimo ar jau esamų progresavimo.

Sveikatinimo procedūros rekomenduojamos net vaikams nuo 6 metų amžiaus, neturintiems sveikatos sutrikimų. Mažiesiems tinka ir teikia džiaugsmo švelnūs nugaros ar viso kūno masažai vaikams, plaukiojimas baseine, druskų kambarys (haloterapija).

Tuo tarpu bet kokio amžiaus žmonėms, turintiems sveikatos nusiskundimų, procedūras būtinai turėtų rekomenduoti šeimos gydytojas ar gydytojas pediatras, jos turėtų būti taikomos tikslingai, pavyzdžiui – speciali mankšta laikysenos gerinimui. Pasikonsultuoti su gydytoju dėl palankiausių procedūrų galima ir atvykus į kurortą.

Grožio ir sveikatos ryšys

SPA lankytojai neretai svajoja ne tik apie sveikesnį kūną, bet ir apie jo grožį. Gydytoja G. Taletavičienė papasakojo, kurios procedūros gali padėti atjauninti odą ar padailinti kūno linijas.

„Grožio procedūros skirstomos į veido ir kūno procedūras. Kūno linijas lieknina fįvairūs masažai (limfodrenažiniai, anticeliulitiniai), kūno įvyniojimai, šveitimai  ar kūną puoselėjantys ritualai, taip pat ir įvairios vandens procedūros. Bet vien jų nepakanka – tai puiki papildoma ir labai veiksminga, priemonė, kurią reikėtų derinti su sveika mityba ir fiziniu aktyvumu, o prieš atliekant – pasitarti su specialistu“, – teigia „UPA Medical SPA“ dirbanti vidaus ligų gydytoja.

Tarp pačių populiariausių grožio paslaugų kasmet išlieka veido procedūros – įvairūs masažai, odą skaistinančios, stangrinančios, valančios, drėkinančios procedūros ir ritualai, pagerinantys odos būklę. Net ir po dviejų – trijų veido procedūrų jau yra matomas puikus rezultatas, o tam, kad jis būtų ilgalaikis, apsilankyti SPA reikėtų bent kelis kartus per metus.

Sveikatinimas net gali būti romantiškas

Retai kada į kurortą lankytojai atvyksta vieni. Šiemet septintąjį gimtadienį švenčiančio centro „UPA“ duomenimis, poromis į kurortą atvykstančių svečių yra net apie 70-80 proc. Sprendimą dėl kelionės dažniausiai priima arba pasufleruoja moterys, tačiau vyrai taip pat mėgsta imtis iniciatyvos. Poros ir šeimos mėgsta užsisakyti erdvesnius apartamentus ar net lovą su baldakimu. Pasirodo, specialus nusiteikimas ir ypatinga aplinka išties svarbi gerai savijautai.

Psichologų teigimu, nuovargis ir stresas veikia ne tik asmeninę fizinę bei psichologinę savijautą, bet ir tarpusavio santykius, todėl svarbu reguliariai ištrūkti iš kasdienybės ir pabūti dviese. Geriau pailsėti, atsipalaiduoti ir atsigauti padeda vandens procedūros, buvimas baseine ir pirtyse, taip pat relaksuojantis kūno chiromasažas. Tai sumažina raumenų įtampą, pagerina kraujotaką, raumenų tonusą, medžiagų apykaitą. Puoselėjantys neblėstantį romantinį gyvenimą pastebi, kad gerų emocijų apsuptyje daug lengviau priimti partnerį tokį, koks jis ar ji yra, taip pat išmokti džiaugtis visomis maloniomis gyvenimo smulkmenomis.

Norėdami, kad poilsis ir sveikatinimo procedūros būtų sėkmingi – nepamirškite ilsėtis reguliariai. Pagal naujausias psichologų rekomendacijas, aštuonios dienos yra mažiausia atostogų trukmė, kurios reikia norint pamiršti darbo rūpesčius, stresą ir visiškai atsipalaiduoti. Tai reiškia, kad geriau ilsėtis reguliariai ir dažniau, negu kad visus metus laukti kitos vasaros. Bet kuriuo atveju net ir trumpos poilsio išvykos bei dėmesys sau suteiks daugiau malonių emocijų ir energijos.

Palikti atsiliepima

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia